Vivix Shaklee Pati Antioksidan Terbaik

Menggungguli carta Top 10 Best Seller, Vivix! Dalam list produk Shaklee, Vivix yang paling premium tetapi Vivix jugalah yang paling mendapat sambutan hangat setiap bulan. Ramai sangat yang sukakan Vivix ni sampai dah sinonim dengan nama “tonik ajaib”.


Orang cari Vivix ni untuk apa ya? Mahal pun orang beli. Vivix ni bukan ubat tapi minuman kesihatan yang membantu untuk penuaan sihat. Penuaan sihat kat sini maksud dia kita memang la semakin hari semakin tua, tapi sel-sel badan kita tidak tua lebih dari umur sepatutnya. Sel-sel baru yang lebih sihat dan lebih cantik ini membantu kesihatan kita.

Kalau sy sendiri ambil Vivix untuk detoks memang best. Sy juga nak kulit yang cantik dan nampak lebih muda. Paling best, ambil Vivix ni buat rasa bertenaga dan energetic je setiap masa. Alhamdulillah..

Jom kita kenal bahan utama Vivix !


Vivix merupakan produk paling premium dalam Shaklee. Vivix Shaklee merupakan pati Antioksidan paling pekat di dinia. Buktinya jika Vivix Shaklee diletakkan di dalan peti beku, Vivix Shaklee tidak akan membeku walaupun berbulan-bulan kerana di dalamnya tidak ada sedikit pun kandungan air. Pati antioksidan Vivix Shaklee dihasilkan oleh 4 bahan utama iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, Japanese Knotweed & European Elderberry.

1) MUSCADINE GRAPE


Muscadine Grape merupakan sejenis anggur yang paling powerful di antara anggur-anggur di dunia. ia merupakan sepsis anggur semulajadi yang mempunyai lebih daripada satu kromosom.- "Extra Kromosom"
Keistimewaaan "Extra Kromosom" yang ada pada Muscadine Grape - membantu menyihatkan sel-sel manusia yang rosak serta membetulkan kerosakan genetik.

Manfaat Muscadine Grape:
Penduduk di Amerika Selatan menggelarkan Muscadine Grape sebagai "Natural Pearl" atau "Botanical Pearl" kerana Muscadine Grape dianggap sebagai tumbuhan yang impala mutiara sangat berharga kerana mempunyai sangat banyak manfaat kepada kesihatan manusia. 
Muscadine Grape membantu memulihkan sel-sel yang rosak. Badan manusia terdiri daripada berjuta trillion sel yang mana jika terdapat satu sel yang rosak makan badan kita juga akan mendapat pelbagai jenis penyakit. 
Kebanyakkan penyakit berpunca daripada kerosakan sel. Untuk merawat penyakit yang berpunca dari kerosakan sel maka kita perlu memperbaiki semula keadaan kesihatan sel.
Ia juga mempunyai banyak kebaikan untuk kesihatan jantung. Ia membantu salur darah supaya sentiasa sihat. Apabila salur darah kita sihat, maka kolesterol tidak dapat melerat pada salur darah sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung.
Muscadine Grape kaya dengan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas.
Muscadine Grape dipilih sebagai bahan utama untuk menghasilkan Vivix kerana ia adalah tumbuhan semulajadi di dunia yang paling kaya dengan "Resveratrol"

APA ITU "RESVERATROL" ?
"Resveratrol" adalah penemuan yang paling hebat dalam dunia sains. Satu pemerhatian dibuat kepada penduduk wanita di France, walaupun mereka banian makan daging, keju, pasta dan makanan yang tinggi karbohidrat namun mereka masih sihat dan tidak gemuk.
Setelah diteliti rupanya mereka mengamalkan "Red Wine" di dalam diet harridan mereka. Para saintis melakukan kajian pada "Red Wine" dan menjumpai bahan yang bagus dalam red wine iaitu "Resveratrol".
"Resveratrol" ini yang menyebabkan kolesterol tidak melekat walaupun makan daging dalam kuantiti yang banyak. 
Tetapi saintis juga mendapati "Resveratrol" yang terdapat di dalam red wine tidak sebagus "Resveratrol" yang ada di dalam buah-buahan berries yang semulajadi kerana red wine mengandungi alkohol. 
Oleh kebab itu Shaklee menggunakan Muscadine Grape kerana "Resveratrol" yang terdapat di dalam Muscadine Grape adalah lebih bagus, lebih tinggi kandungan resveratrol, lebih pekat dan lebih tulen daripada red wine.

2) PURPLE CARROT


Purple Carrot merupakan salah satu daripada superfood. Ia mempunyai "Astaxanthin", "Anthocyanin" dan kaya dengan antioksidan.
Warna ungu yang terdapat pada Purple Carrot mempunyai phytochemical yang sangat bermanfaat untuk kesihatan manusia.
"Anthocyanin" yang terdapat pada Purple Carrot adalah sangat bagus untuk kesihatan otak, mata dan jantung.

3) JAPANESE KNOTWEED (POLYGONUM CUSPIDATUM)


Japanese Knotweed mengandungi bahan yang sangat bagus untuk kesihatan perut serta mengelakkan daripada penyakit jantung dan kanser.
Ia juga sangat bagus merendahkan tekanan darah tinggi. Selain itu, Japanese Knotweed ini juga membantu menyihatkan sel pankreas pesakit diabetes sekaligus membantu penghasilan insulin semulajadi. 

4) EUROPEAN ELDERBERRY (SAMBUCUS NIGRA)




- Sangat bags untuk kesihatan pernafasan
- Meningkatkan kesihatan sistem imun badan
- Membantu melawan virus selsema dan allergy
- Membantu badan kita melawan dan mencegah serangan influenza
- European Elderberry mengandungi 1 komponen yang dipanggil Ellagic Acid dimana ia membantu melawan kanser serta jangkitan virus/bakteria. 


APA ITU POLIFENOL?

Polifenol merupakan antioksidan yang hebat.
Ia sejenis fitokimia yang hadir dalam buah-buahan dan sayuran tertentu.

polifenol vivix
Ia boleh didapati dari tumbuhan dan ia secara umumnya diiktiraf bahawa mereka boleh mengurangkan faktor risiko penyakit kardiovaskular dan pada dasarnya membantu melindungi banyak sistem badan daripada risiko atau sebarang kejadian pelbagai jenis penyakit kronik.
Terdapat beratus-ratus kajian membuktikan Polifenol memberi manfaat untuk kesihatan jantung.



POLIFENOL adalah sekumpulan bahan semulajadi yang terdapat di dalam tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan yang berperanan memberi warna kepada buah dan tumbuhan sambil melindunginya dari penyakit.

Terdapat lebih daripada 8000 POLIFENOL yang dikenalpasti dalam makanan seperti teh, anggur, coklat, buah-buahan, sayur-sayuran, minyak zaitun dan lain-lain.

POLIFENOL paling banyak dijumpai dalam tumbuhan berwarna gelap seperti anggur dan elderberry. Jumlahnya tinggi di dalam biji dan kulit buah.

RESVERATEROL adalah salah satu daripada jenis POLIFENOL.

POLIFENOL memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan, melindungi sel-sel dalam tubuh dari kerosakan oleh radikal bebas termasuk meningkatkan kesihatan dan seri kulit. 



Kesimpulan tentang VIVIX 

[ Fakta Menarik Tentang Vivix Shaklee ]



  1. Vivix Shaklee mempunyai bukan 3, malah 5 patent iaitu:


a. Semulajadi dan polifenol diproses daripada 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet


Shaklee telah mempatentkan hak ke atas proses 4 tumbuhan hebat tanpa bahan pengawet dan secara semulajadi. 4 ramuan Vivix ini mengandungi polifenol yang sangat hebat. 4 ramuan Vivix Shaklee adalah:


✅ Lobak Ungu

✅ Anggur Muscadine

✅ Japanese Knotweed

✅ British Elderberry



b. Vivix Merupakan Gabungan Resveratrol dan 15 jenis Polifenol







Resveratrol adalah sejenis antioksidan. Resveratrol telah ditulis dalam 2500 jurnal saintifik dan mampu bertindak melindungi DNA daripada dirosakkan oleh radikal bebas.


Polifenol pula merupakan sejenis sebatian fitokimia yang juga merupakan antioksidan yang hebat. Berkenaan gabungan ini ada saya nyatakan lebih lanjut dalam tajuk seterusnya.


c. Cold Filling Extraction Process


Ada banyak jenis proses untuk ekstrak jus/minyak/pati dari tumbuh-tumbuhan.


Cold extraction bermakna buah-buah yang digunakan dalam Vivix ditekan (press) untuk mengeluarkan patinya dengan suhu rendah.


Ada proses yang menggunakan air panas atau suhu panas, tetapi proses begini boleh menurunkan kualiti produk itu walaupun hasilnya mungkin lebih banyak.


Justeru, Shaklee telah mempatenkan proses ‘cold filling extraction‘ ini eksklusif untuk Vivix.


d. 10x Lebih Berkuasa


Vivix telah dipatent sebagai cecair mengandungi antioksidan resveratrol dan polifenol. Gabungan ini menjadikan Vivix 10x lebih berkuasa berbanding resveratrol tunggal.


Ini menjadikan tiada produk yang dapat menyediakan produk anti penuaan sehebat Vivix.


e. Anggur Muscadine Sebagai Asas


Shaklee mempatentkan Vivix dengan anggur muscadine sebagai bahan asas utamanya. Kehebatan anggur muscadine adalah disebabkan kandungan resveratrol yang tinggi dan mampu melawan radikal bebas walaupun hidup liar dan tumbuh di kawasan yang agak lembab.


Anggur muscadine banyak sangat kelebihan yang salah satunya ia mampu mempertahankan diri sendiri daripada kulat yang merosakkan.


  1. Khasiat 100mg resveratrol dengan hanya 1 sudu kecil



  1. Gabungan Resveratrol dan Polifenol


Dr David Sinclair (Universiti Harvard) menerbitkan data menyatakan gabungan polifenol menjadikan resveratrol lebih berkuasa. Vivix pula adalah 10x lebih berkuasa berbanding resveratrol tunggal. Shaklee telah menambah 1200mg polifenol daripada anggur muscadine, elderberry dan lobak ungu. Manakala kebanyakan syarikat membuat daripada anggur atau wain merah.


Selain itu, Vivix mengandungi polifenol yang kaya dengan asid elagik ini sesuatu jumlah yang tidak terdapat di dalam wain merah (wain merah dikatakan mengandungi khasiat resveratrol tertinggi).


Asid elagik menghalang enzim yang terlibat dalam pembentukan protein AGE, iaitu salah satu daripada empat pusat mekanisme penuaan selular. Resveratrol mempunyai kesan ke atas enzim ini, tetapi menyekat tiga kunci lain mekanisme penuaan selular.


Secara ringkasnya, menambah kompaun polifenol yang mengandungi asid elagik dan 10 lagi polifenol bersama-sama resveratrol telah menjadikan Vivix lebih berkuasa berbanding suplemen berasaskan resveratrol tunggal atau polifenol tunggal semata-mata.


4.  Penyingkiran Emodin


Dalam kaedah pembuatan Vivix, Shaklee telah menyingkirkan satu elemen disebut sebagai emodin yang terdapat dalam resveratrol. Umum tahu, japanese knotweed mengandungi tinggi resveratrol selain muscadine grapes. Malahan resveratrol pertama kali ditemui oleh saintis adalah daripada japanese knotweed.


Dalam resveratrol mengandungi sejenis bahan disebut emodin. Emodin adalah satu bahan yang berpotensi menyebabkan inflamasi kepada tubuh. Jika ingin mengambil suplemen berasaskan resveratrol, pastikan bahan emodin ini telah disingkirkan.

Dengan kaedah penyingkiran emodin ini menjadikan Vivix bersifat anti inflammatory dan 10x lebih berkesan berbanding resveratrol tunggal.


APA KAITAN VIVIX DENGAN KECANTIKAN?

Haa, sesuai sangat dengan TWB! 

Anda Nak Nampak Lebih Muda Dari Usia Sebenar? 

Pernah tak kita terfikir, kenapa ada orang nampak kulit dia cantik berseri dan LEBIH MUDA DARI USIA?

Dan kenapa ada orang lain yang kulitnya kusam, kendur dan nampak LEBIH TUA DARI USIA?

Kenapa kulit baby sangat halus dan lembut? Kenapa kulit orang tua berkedut dan kasar?


Semua ni ada kaitan dengan KESAN PENUAAN, iaitu PERUBAHAN STRUKTUR DALAMAN KULIT kita seiring dengan peningkatan usia. Ada orang cepat kesan penuaan, ada orang lambat, bergantung perubahan kulit masing-masing. 

Kulit kita boleh menghasilkan kulit baru dengan menyingkirkan sel kulit mati setiap hari, mewujudkan lapisan baru kulit setiap 28 hari.



4 Cara VIVIX SHAKLEE Menjadikan Kulit Cantik Berseri Dan Awet Muda!


POLIFENOL adalah salah satu nutrien penting bagi kulit untuk menyokong pengeluaran kolagen untuk menganjalkan kulit, menghalang kedutan dan kendur, dan menggalakkan pembentukan tisu yang sihat supaya anda dapat menikmati kulit yang sempurna tanpa cela.




Kajian klinikal terkini menunjukkan POLIFENOL yang juga terdapat di dalam VIVIX SHAKLEE mungkin mempunyai potensi untuk menggalakkan penghasilan kulit sihat dan berseri dengan cara:

✅ 1. Melindungi kulit dari kerosakan UV.

✅ 2. Mengurangkan penuaan pramatang (premature ageing) dan pembentukan kedut.

✅ 3. Menyokong pengeluaran kolagen yang sihat.

✅ 4. Menggalakkan kulit yang lebih tegang dan kelihatan lebih muda.

Ha.. Teruja tak bila dah tau kehebatan Vivix ni? Berminat nak cuba Vivix untuk kulit yang cantik??

Eh, ada cara lain tau nak menikmati Vivix ni.. Korang patut cuba dulu..









Menarik kan??😍
Dapatkan Vivix dari sy ok 😉

~~Syaz Ayuni~~

Comments

Popular Posts