Cara Bebas Hutang Melalui Mobile Spa TWB

“Bisnes apa ye yang boleh bantu tambah income ni? Setiap bulan ada je nak kena bayar. Duit bayar kereta, hutang PTPTN pun tak habis-habis lagi ni.. Harapkan tolak duit gaji jela.. Kalau boleh nak settle cepat semua hutang tu. Kadang-kadang tak sempat pun nak buat saving, gaji tinggal cukup-cukup makan je sampai bulan depan. Nak beli barang kehendak sendiri pun terhad. Kesian anak-anak.. Ada tak bisnes mudah yang boleh jana income zaman sekarang?”




Mengikut pengalaman sy sendiri.. Sy pernah bekerja sementara pada tahun 2014. Tak sampai 6 bulan pun. Lepas tu berhenti atas sebab tertentu. Sepanjang bekerja, memanglah sy mampu nak beli barang-barang kehendak sy sendiri tanpa minta duit suami. Tapi, masih lagi tak mampu nak simpan untuk saving.. Kadang-kadang sy terfikir, sampai bila nak macam ni? 


Teringin juga nak bagi ibu abah duit belanja setiap bulan, belanja mereka makan2, belanja bercuti, tapi mengenangkan hutang PTPTN masih lagi banyak, simpanan pun masih kurang, perbelanjaan seharian pergi balik kerja - tol & minyak, terbantut hajat tu..


Sy ada juga hutang lain untuk akademik anak2.. Saya beli satu set pembelajaran lengkap dirumah untuk anak2 dipanggil “Grolier”.. Agak mahal juga tapi memang niat sy nak bagi yang terbaik untuk anak.. Harganya dalam RM2k++ tapi boleh bayar ansuran setiap bulan. So, sy tekad untuk selesaikan bayaran guna duit sy sendiri.







2015.. 
Lepas berhenti kerja, sy mula menjadi ahli Shaklee. Mula2 join ahli untuk makan sendiri jelah. Tak terfikir pun nak buat sales. Tapi lama-lama, jadi seronok pula join Shaklee sebab sambil kita consume supplemen tu, kita pun dapat ilmu nutrisi dari upline.. Mereka selalu share kebaikan & ilmu mengenai suplemen Shaklee.. So, sy pun mula share ilmu tu dengan family, kawan2 dan di Facebook. 


Alhamdulillah, ramai yang nak cuba Shaklee masa tu. Sebab sy pun dah rasa perbezaan selepas consume Shaklee.. Dan pada tahun tu juga, upline sy Master Ainul Shahrazad nak buat satu projek khas untuk kami tetapi masih lagi menggunakan produk Shaklee.. Nak tahu projek apa?? Ha.. Pada mulanya sy pun macam tak berapa yakin je pasal projek ni. “Boleh ke aku buat? Aku dah la takde pengalaman langsung pasal projek ni. Tangan keras je. Boleh ke??”

Nak tau projek apa tu?? Master Ainul nak lancarkan satu projek Spa yang dinamakan “The Walking Beauty” TWB. TWB berkonsepkan Spa Shaklee. Kenapa Shaklee? Of course sebab produknya yang lebih Semulajadi, Selamat & Berkesan. Dengar macam lain dari yang lain kan? Yelah, sebelum ni kita tak pernah dengar Spa Shaklee..


Projek spa beb! Home spa & Mobile Spa!

Tak pernah terfikir nak try buat. Hehehe

Korang rasa sy buat ke?? Dengan zero pengalaman.. Ya.. sy buat projek tu! To be honest, sy ni jenis suka cabar diri untuk buat sesuatu yang sy tak pernah terfikir nak buat.. So, sy decide untuk pergi Training di rumah Master Ainul. Drive dari Kulai ke Bangi semata-mata nak training Spa..

Surprisingly, sy berjaya training! Training Facial.. Yeah! 😁
Taklah susah mana pun sebenarnya. Tangan kekok pun lama2 boleh jadi lembut facial orang.. Balik je, sy terus praktis pada family sy.. Facial pada ibu dan adik2..

 “Practice makes perfect!”

Alhamdulillah semakin baik skill sy nak facial customer.. Yang paling best, kami hanya menggunakan 100% produk Shaklee dalam facial tu.. Sy terus buat bisnes homespa dan mobile spa (Spa bergerak ke rumah customer)

Yang sy suka mengenai projek spa TWB ni, ianya adalah Spa Natural. Guna bahan atau produk semulajadi je (Shaklee).. So, selamat digunakan kepada customer sy. Alhamdulillah so far, semua bagi feedback positif dengan servis spa TWB. So, tak perlu risau. Kalau lah kita buat servis spa, tapi guna produk yang kita sendiri tak pasti kandungannya selamat atau pun tidak, sekiranya terjadi apa-apa effect pada customer, siapa nak jawab?? Sebab itulah TWB sangat menitikberatkan bab produk yang kita gunakan untuk servis spa. Sy yakin, customer kini bijak dan sangat tertarik dengan Spa Natural.


Mulakanlah satu2 bisnes tu dengan niat kerana Allah.. In shaa Allah, apa pun ujian dan cabaran yang mendatang akan menguatkan lagi diri kita.. Apa pun ujian, REDHA.. In shaa Allah, akan ada HADIAH dariNya untuk kita.. Jom, betulkan niat! 


Dan.. Alhamdulillah juga sambutan di Kulai sangat2 luar biasa.. Ramai juga rupanya nak kan servis mobile spa ni.. Antara customer sy, surirumah yang kena jaga anak dirumah dan susah nak bergerak ke mana-mana, surirumah yang tiada kenderaan nak ke spa, wanita bekerja yang tiada masa untuk ke spa sebab sibuk bekerja, wanita yang bimbang keselamatan untuk keluar rumah tapi nak buat spa dan sebagainya.. Seminggu tu boleh dikatakan jadual sy penuh dengan booking customer. Start jam 10 pagi hingga jam 6 petang. Syukur dan tak sangka. Kerja mobile spa ni taklah penat mana. Masih lagi boleh luangkan masa untuk anak2, hantar dan ambil anak sekolah.. Boleh dikatakan bisnes ni bisnes part time yang sangat “flexible”. 


Alhamdulillah juga dalam masa sebulan, hasil spa sy hampir mencecah RM1k sebulan. Dan ia konsisten setiap bulan dengan 5 penjuru income. Itulah kelebihan Mobile Spa TWB. “Financial freedom is around the corner


Fokus sy sebenarnya dari income mobile spa tu sy nak langsaikan hutang “Grolier”, tambah saving sendiri dan travel.. Dengan ilmu spa TWB dan sistem Shaklee yang sangat mantap, sy dapat selesaikan hutang “Grolier”, tambah saving dan tabung travel. Alhamdulillah dalam masa sebulan join TWB, sy dapat ikut Trip TWB travel ke Perth, Australia guna 100% duit spa & Shaklee. Sy juga dapat maintain bayar ansuran “Grolier” setiap bulan sehingga langsai.. Sehingga sekarang, sy masih lagi amalkan konsep menabung dan masih releven lagi untuk dibuat. 😊 




Sehingga sekarang 2018, 3 tahun dalam bisnes Mobile Spa TWB selain buat servis spa kepada customer, sy kini sebagai Trainer TWB. Sy menjalankan latihan “Training” kepada ahli2 baru spa TWB sekitar Selangor.. Dan sebagai Trainer juga, kami ada income tambahan.. Best kan?? 😊 
Tambahan lagi, sy juga dapat upgrade course spa selain Facial Relaxing. Penambahan course Body Scrub, Aura Milk Bath, Hand & Foot Spa dan juga Sauna. Belajar semua course ni, boleh buat 1 pakej lengkap khas untuk customer dengan 1 harga. Contohnya khas untuk bakal pengantin iaitu Pakej Spa Pengantin

Spa Pengantin ni salah satu pakej yang mudah dilakukan hanya dengan menggunakan skill dan ilmu course spa TWB yang kita dah belajar masa Training. Kerja 2 jam lebih je tapi dapat instant cash 3 angka juga sekali buat tau! Haa.. Teruja tak?! Best sangat! 😁 

Bisnes mobile spa semakin diminati sehingga sekarang. Sebab, bisnes yang melibatkan wanita ni adalah satu bisnes yang akan bertahan lama.. Buat bisnes Spa Wanita ni kalau dimana-mana pun tetap orang akan cari. TWB hanya membuka peluang bisnes kepada wanita sahaja ya. Sebab kita jalankan Spa Wanita. Tapi ramai juga lelaki yang berminat nak buat bisnes mobile spa ni. Tapi TWB masih belum boleh buka kepada mereka.. Kerana tujuan utama TWB ditubuhkan adalah untuk meningkatkan taraf hidup & membantu para wanita menjana pendapatan. 


Boleh dikatakan TWB adalah bisnes mudah, bisnes bebas hutang, yang boleh dibuat secara part time sahaja. Bezanya Kursus Spa TWB dengan kursus2 spa yang lain diluar sana adalah dari segi sistem. TWB ada satu sistem yang mantap dan kukuh. TWB juga mampu “develop career” anda dan bisnes yang boleh diwarisi oleh anak cucu.. Haa.. menarik tak??


Untuk kawan baru, maybe tak tahu lagi pasal TWB atau nama panjangnya The Walking Beauty. So meh sy intro sikit ya.
 
 
TWB ni ialah satu platform untuk you belajar training Home and Mobile Spa. Kiranya kami provide training, dan bila you dah menjalani training, you akan menjadi ahli TWB.
 
 
You run your own Home and Mobile Spa atas nama TWB, tapi TWB tak ambil walau satu sen pun duit servis spa yang you dapat dari customers. Not even 0.000001 sen. Hehehehe. All yours OK! 😊
 
  
Ok,skrg ni byk je kedai spa atau individu di luar sana yang buka training untuk spa, tapi kenapa syor you untuk training dengan TWB dan rasa bangga sangat nak recommend kan TWB ni??!👇🏻👇🏻👇🏻
 
 
✅ Kami train you untuk belajar spa sampai pandai, and will never leave you. The trainer akan touch and follow up you personally and you juga akan dijemput untuk masuk dalam group Mobile Spa TWB yang sangat happening, supportive, and very active.
 
 
✅ Kami share dengan you on how to generate income 5 penjuru. Satu income dari servis spa, 4 income lagi kita sembang belakang OK (while training)😊.
 
 
✅ Masa dan tempat training yang fleksibel. Even nak bawa anak-anak pun boleh tau. I am a mother and I know mother very well. Ibu dan anak berpisah tiada. Hehehe😁
 
 
✅ We provide you with a career development. Yes, career development. Hampa ingat spa kami ni cikai je ke? No no no. Kami ada career development with you. Tak kan selama-lamanya nak jadi orang yang buat servis spa je kan. Nak lah dapat kemajuan dalam hidup. So that is why we will observe you and guide you untuk sentiasa jadi lebih baik 😊.
 
 
Itulah dia antara kelebihan join training spa dengan TWB. Yang tak akan dapat kat mana-mana.
 
 

Nak tahu lebih lanjut mengenai Kursus Spa TWB yang terkini? 

Boleh klik link ni ya.. 😊


Jom sy kongsikan Success Story kawan2 TWB sy yang lain.















Dan banyak lagi..

So if you are seriously interested to be a part of us, sy sangat alu-alukan 💕💕💕.
 
 
Ahlan wasahlan in advance ❤️.

~ Syaz Ayuni ~


Certified Trainer 
Member of The Walking Beauty 
Shaklee Independent Distributor 






Comments

Popular Posts