Kenapa Kita Perlu Pilih OmegaGuard





6 Sebab Mengapa Perlu Pilih Omega Guard Shaklee





1. Penyulingan Molekul 3 Peringkat

Proses menghasilkan Omega Guard Shaklee melalui Penyulingan Molekul 3 Peringkat untuk memastikan ketulenan dan kepekatan minyak ikan. Kaedah ini menyingkirkan bahan-bahan berbahaya dari ikan seperti raksa (merkuri), plumbum, arsenik, dioxins, kadmium dan sebagainya.

Dalam kaedah ini, suhu dan tempoh pemprosesan dikawal bagi menjaga ketulenan minyak ikan supaya nutrient dan khasiatnya tidak terjejas. Proses ini menggunakan suhu yang rendah untuk membantu membuang lemak tepu dan menghasilkan Omega-3 yang tulen dan pekat.


2. Gred Farmaseutikal



Setiap produk yang bergred farmaseutikal adalah 99% tulen dan dari bahan natural (semulajadi). Shaklee memberi jaminan Omega Guard adalah minyak ikan tulen yang bergred farmaseutikal. Jadi, inilah minyak ikan yang terbaik untuk anda pilih.


3. Kandungan DHA dan EPA yang tinggi





Satu sajian Omega Guard memberikan 990mg Asid Lemak Omega-3 yang mengdungi 546mg EPA dan 360mg DHA. Berdasarkan carta di atas, Omega Guard Shaklee membekalkan 90% Omega-3, paling banyak berbanding jenama lain.

Sebab omegaguard adalah minyak ikan paling tulen dipasaran, ikan dari air laut sejuk di perairan jepun.

Memiliki 90% omega-3-fatty acid dan hanya 10% minyak ikan berbanding jenama lain.

Jenama lain mempunyai Omega-3-fatty acid yang rendah tapi banyak LEMAK IKAN DAN LEMAK HATI IKAN yang tak berguna untuk tubuh.


4. Mengandungi 7 Spektrum Lengkap Asid Lemak Tulen




Omega Guard Shaklee mengandungi 7 spektrum lengkap asid lemak tulen, iaitu
  • DHA (docosahexenoic acid)
  • EPA (eicosapentanoic acid)
  • ALA (alpha-linolenic acid)
  • SDA (stearidonic acid)
  • ETA (eicostetraenoic acid)
  • HPA (heneicosapentanoic acid)
  • DPA (docosapentanoic acid)

Kebanyakan minyak ikan di pasaran hanya mengandungi 2 spektrum popular iaitu EPA dan DHA. Namun berbeza dengan Omega Guard,  ia mengandungi kesemua spektrum asid lemak yang lengkap. Jadi, kenapa pilih yang lain selain Omega Guard?


5. Bau dan Rasa Ikan Yang Minimum

Kebanyakan produk berasaskan minyak ikan pasti akan mempunyai rasa ikan yang kuat. Bau dan rasa ikan pada Omega Guard adalah minimum kerana ia melalui proses penyulingan 3 peringkat.


6. Diiktiraf oleh Friend of The Sea




Shaklee diiktiraf oleh Sahabat Laut (Friend of The Sea) kerana kesungguhan menjaga alam sekitar untuk memastikan bekalan ikan yang berterusan.




Manfaat utama Omega Guard


1. Asma- Teramat digalakkan pengambilan secara berterusan untuk mengelakkan dari mendapat asma. Digalakkan kepada kanak-kanak (bergantung pada usia) dan dewasa.

2. Penyakit Jantung - Mengurangkan risiko sakit jantung dan strok disamping mengurangkan pembekuan darah, inflamasi, menurunkan tekanan darah dan menurunkan lemak dalam darah serta meningkatkan kolestrol yang baik dalam tubuh badan kita.

3. Mata - memelihara kesihatan tisu dan retina mata. Jika si ibu mengandung atau ibu menyusu mengamalkan Omega Guard, secara tak lansung ia dapat membantu menajamkan penglihatan si anak.

4. Otak - Ibu mengandung atau ibu menyusu yang consume Omega Guard dapat memberikan kebaikan terhadap peningkatan kecerdasan dan kecerdikan otak untuk anak.

5. Kencing Manis - Omega Guard dapat membantu menyeimbangkan paras gula dalam darah si penghidap kencing manis.

6. Osteoporosis - Omega Guard mengurangkan risiko osteoporosis dan membantu wanita selepas fasa menopous supaya lebih tenang.

7. Kanser - Hasil kajian mendapati minyak ikan Omega Guard mampu membantu mencegah kanser payudara, kanser usus, kanser prostat dan lain-lain kanser lagi.

8. Nyanyuk/ Alzheimer - Omega membantu mengurangkan risiko nyanyuk di usia senja kelak tauuu...

9. Kulit & Rambut - Omega Guard dapat memberikan kelembapan pada kulit dan mengelakkan kulit kepala menjadi kekeringan dan berkuping-kuping.

10. Radang & Alergi - Omega Guard Shaklee bersifat anti-radang dan dapat mengurangkan simptom arthritis rheumatoid, psoriasis dan penyakit autoimun

11. Kehamilan - Wanita mengandung yang mengambil Omega Guard setiap hari mampu mengurangkan risiko kelahiran bayi pra-matang, menurunkan tekanan darah tinggi dan mengelakkan kemurungan selepas bersalin.

12. Kesuburan / Zuriat - Omega Guard memberi imbangan dan membaiki paras hormon serta meningkatkan aliran darah ke dalam rahim. Semakin banyak pengambilan Omega Guard Shaklee oleh seseorang wanita, maka semakin tinggi peluang untuk mengandung. Insya-Allah dengan izin-Nya.

13. Depresi / Kemurungan - Omega Guard membantu orang-orang yang mengalami masalah kemurungan. 

14. Membantu pankreas pesakit2 kanser untuk berfungsi dengan lebih baik.

15. Mencegah penyakit gout.


Nutritional Facts

Setiap Kapsul (821.00 mg) menyediakan

Minyak Ikan
(Menyediakan Omega-3: 333 mg;
EPA (asid eikosapentaenoik ): 182 mg &
DHA (asid dokosaheksaenoik): 120 mg)

Jumlah yg disarankan = 3 biji sehari


Mengapa pilih minyak ikan yang lain jika OmegaGuard Shaklee adalah yang terbaik?


~~ Syaz Ayuni ~~

http://www.wasap.my/60127878840

Shaklee independent distributor 

Comments

Popular Posts