Tingkatkan sistem imun dengan Nutriferon

Sistem imun adalah seperti tentera badan kita, yang melawan jangkitan dan penyakit-penyakit yang mengancam kesihatan dan kecergasan badan. Tanpa pertahanan ini, virus, bakteria, parasit, toksin, dan lain-lain patogen berbahaya akan menyerang badan kita, menjadikan badan kita lemah dan sakit. 


Sistem imun adalah sangat kompleks dan canggih. Ia mengesan pelbagai jenis patogen berbahaya dan membezakannya daripada sel-sel dan tisu-tisu yang sihat.

Badan kita ni dicipta dengan begitu canggih sekali. 

Bermula dari pertahanan pertama – KULIT. 

>> Tanpa lapisan perlindungan kulit, badan kita bukan saja akan hancur, tetapi terdedah kepada toksin dan lain-lain. Kulit bertindak sebagai penghalang fizikal dan juga menyediakan halangan kimia kerana kulit menghasilkan sebum anti bakteria. Penghasilan sebum ini akan segera membunuh spora dan bakteria yang hinggap pada kulit.




Kaitan antara interferon dan nutriferon


Nutriferon adalah satu-satunya interferon semulajadi yang telah dibuktikan dapat membantu dalam meningkatkan sistem imun.


Masa saya pergi health and wellness talk by nutritionist Shaklee, dia kata nutriferon ni bukannya bila kita makan dia, kita punya bilangan interferon bertambah. No, it does not work like that. Tapi, bilamana kita ambil nutriferon, ianya merangsang pengeluaran interferon untuk bertindak.


Penting atau tidak kita mempunyai interferon yang bertindak?


Yessss. Sangat penting. Macam yang saya cerita tadi, salah satu fungsi interferon ialah memberi signal kepada sel imun untuk bertindak melawan patogen.


* Saya ambil contoh kat sini sel darah putih.


Jika ada banyak sel darah putih yang cukup untuk melawan patogen. Tapi sel darah putih ni dia duk diam je. Dia duk tengok je patogen tu serang sel-sel kita yang sihat. 


Sebab apa? Sebab tiada signal atau rangsangan daripada interferon untuk menyuruh sel darah putih bertindak melawan patogen. sebab itu dia duk diam je.


So what happened? Even though we have sufficient white blood cell dalam badan, tapi mereka tak bergerak, tak aktif, no point kan. 


That is why kita perlukan interferon yang cergas, aktif, dan proaktif dalam tubuh untuk merangsang sel imun kita.



Nutritinost ada cerita juga pasal ni. Dekat hospital, mereka akan beri suntikan interferon kepada mereka yang sakit kritikal contohnya kanser stage 4. Tapi, satu suntikan tu sangat mahal. beribu tau. dan fungsinya untuk tingkatkan sistem imun diorang. pesakit kanser especially, mereka ada tahap immune system yang rendah..





Nutriferon Adalah Penggalak Imunisasi Atau Immune Booster Kepada Tubuh

Nutriferon penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo, Jepun pada tahun 1954.

Setelah membuat kajian selama 40 tahun ke atas ribuan jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, akhirnya beliau telah berjaya menemui interferon semulajadi di dunia iaitu Nutriferon. Beliau telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran semulajadi interferon tubuh. 

Nutriferon adalah satu formula eksklusif dan telah dipatenkan oleh Shaklee dan tidak terdapat di mana-mana kedai atau farmasi di Malaysia. 

Mereka yang menghadapi masalah antibodi lemah, mudah sakit dan sakit yang lambat sembut sangat digalakkan untuk mengambil nutriferon.




Bahan yang digunakan dalan nutriferon



You all tahu tak sebelum di come out dengan 4 bahan untuk nutriferon ni, dah bermacam-macam herbs atau bahan lain yang digunakan untuk hasilkan interferon semulajadi..


And finally terhasillah gabungan 4 bahan ni yang insyaallah dibukti berkesan untuk merangsang interferon.


Biji labu


- Merangsang pengeluaran interferon semulajadi didalam tubuh dan menentang radikal bebas dan faktor kanser.


Biji plantago


- Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.


Bunga japanese honeysuckle


- Menentang penceroboh virus dan kuman.


Bunga safflower


- Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj untuk memusnahkan virus dan kuman.



Apakah Fungsi Nutriferon?

Terdapat 8 fungsi utama Nutriferon:
  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.
  2. Melawan kanser dan tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.
  3. Melindungi dari influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.
  4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.
  5. Melambatkan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.
  6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.
  7. Mempertingkatkan Menopous - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.
  8. Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.



Siapa Yang Perlukan NutriFeron?

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan sistem imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
5. Individu yang diet mereka tidak optimum
6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif
8. Bayi yang menyusu susu ibu (ibu yang ambil)
9. Kanak-kanak bawah 1 tahun-12 tahun boleh ambil mengikut dose yang disarankan
 (sedikit nutriferon anggaran hujung sudu kecil dan dicampur dengan air)
10. Ibu menyusu boleh ambil, tetapi ibu hamil TIDAK boleh ambil NutriFeron
11.Memang digalakkan ambil untuk mereka yang ada sakit autoimune (sekumpulan lebih
daripada 100 jenis penyakit di mana sistem imun badan menyerang sel baik )


Kenapa perlu pilih Nutriferon?

1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon 

2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl

5. Disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula  yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.


Cadangan:
  • Untuk pemeliharaan kesihatan : 1 paket sehari ( tuang ke dalam mulut terus/campur dengan minuman panas/sejuk pada bila-bila masa)
  • Sewaktu rawatan influenza dan kanser : 1-3 paket sehari. Lebih baik jika diambil bersama Vitamin C

PERINGATAN PENTING!!

Para Pengguna dan Pengamal NUTRIFERON Shaklee Ini dinasihatkan supaya meminum air masak/air mineral sekurang-kurangnya 3 liter sehari bagi kesan yang lebih efektif. Hal ini amat dititik beratkan kepada semua terutamanya anak-anak yang berusia 1-12 tahun.

Air masak/mineral yang mencukupi ini juga membantu tubuh bertindak balas dengan baik sepanjang proses penyembuhan (healing Crisis)


Set imun lengkap yang perlu kita ambil;

Garlic complex

✅ Nutriferon

✅ SR Vitamin C


Ni semua mmg sangat powerful untuk kuatkan antibodi. Lawan penyakit, bakteria dan virus merbahaya. 



Dalam badan kita ada sel darah putih. 


Sel darah putih fungsi dia lawan kuman. Bakteria. Virus. Pathogen. 


Tapi tugas sel darah putih tu je la, "makan" virus virus. 


But yang nak alertkan sel darah putih supaya bertindak siapa? 

👇🏻👇🏻👇🏻


Interferon.

Interferon dlm badan yg akan bagi signal pada sel darah putih utk bertindak.. 


"Alert skg! Ada kuman masuk, bunuh..!"


But kalau interferon kita lemah..siapa nak bagitahu sel darah putih tentang kehadiran kuman betul tak?


Jadi kita kena jaga interferon dalam badan kita supaya berfungsi elok. Macamana? Makan lah Nutriferon shaklee. Nutriferon akan galakkan penghasilan inteferon dlm badan 😊




👉🏻 Bawang putih pulak, garlic complex shaklee ni bagi ransangan untuk hasilkan banyak banyak sel darah putih. If interferon kuat pon, sel darah putih kurang tak guna jugak kan? So garlic bantu hat ni lah..





Lastly Vitamin C. Ia aktifkan lagi sel darah putih. Imagine la. Kalau garlic dah jalan kan kerja dia utk hasilkan sel darah putih banyak2 >> Inteferon pon dah bg announcement untuk alertkan sel darah putih bunuh kuman. Tapi kalau sel darah putih lemah lembik. Macamana? So kena lah bagi dia aktif. Makan Vit C byk2. 




Sistem imunisasi atau pertahanan badan kita ni adakala breakdown. Sebab itu kena konsisten makan. Kita jaga semampu boleh setiap hari. 


Biasa kan dengar,


"Oh demam ye, yelah sekarangkan musim panas..udara pulak kotor"


Haa keadaan seumpama ini boleh buat sistem imunisasi badan kita breakdown. Maka lebih baik lah kita jaga dari masa kita sihat lah..😊


Live healthy guys..


Dimana nak order?
Whatsapp sy👇🏻👇🏻👇🏻


Comments

Popular Posts